יום חמישי, 17 במרץ 2016

צלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה

הגדלת חזה הוא בין הניתוחים האסתטיים הנפוצים המבוצעים ברחבי העולם. הניתוח נמשך בין שעה לשעתיים, זמן ההחלמה המשוער ממנו עומד על 10 ימים והתוצאות הן לשנים רבות. הניתוח מתאים לנשים בריאות בעלות חזה קטן או בינוני והוא מבוצע אצל מנתח פלסטי מומחה. יחד עם זאת, יש לזכור כי עלולות להישאר צלקות באיזור בית החזה ולהתייחס בהקשר הזה למספר נושאים חשובים:
  1. מיקום החתכים והשתלים - התפקיד העיקרי של מנתח פלסטי הוא לבחור את מיקום החתכים והשתלים באופן שלא ישאיר צלקות בולטות. ניתוח חזה מבוצע לאחר בדיקות מקיפות ושתלי הסיליקון ממוקמים על פי תוצאותיהן.
  2. שיטת הניתוח - מיקום הצלקות תלוי גם בשיטת הניתוח הנבחרה על ידי המנתח ותוך שיתוף פעולה עם המטופלת. אפשר לבצע חתך להחדרת שתלי סיליקון סביב הפטמה, סביב העטרה או באיזור בית השחי. אפשרויות אחרות הן ביצוע החתך בחלק התחתון של רקמת השד, מעל השריר או מתחתיו. מזעור הצלקות הוא השיקול המרכזי העומד לנגד עיניו של המנתח הפלסטי.
  3. הפחתת צלקות - לא ניתן למנוע לחלוטין הופעת צלקות לאחר ניתוח חזה. מצד שני, בהחלט אפשר להפחית את הבולטות שלהן. מומלץ להימנע משיזוף של איזור הצלקת עד להבראה מלאה של האיזור וכדאי גם לא לצלול במהלך תקופת הניתוח. אלו פעולות שמעלות את הסיכוי להופעת זיהומים ולהבלטה של צלקות קטנות.

האם בחירת מנתח פלסטי מומחה משפיע על הצלקות?

מלבד האמור לעיל, קיים קשר ברור וישיר בין בחירה של מנתח פלסטי מומחה לבין הפחתת צלקות לאחר ניתוח הגדלת חזה. ככל שהרופא יותר מקצועי, מנוסה ומיומן, כך סביר להניח שיתאפשר לו להעלים את הצלקות. הסיבה לכך היא שרופא מומחה יבחר בצורה נכונה את מיקום החתכים והשתלים וגם יתאים אותם לשיטת הניתוח.
אין סיבה לוותר על ניתוח חזה בגלל הצלקות אך עדיף למנוע אותן, ואפשר לעשות זאת באמצעות רופא מומחה. רופא כזה ימליץ לנשים בטווח הגילאים הרלוונטי כדי לנהוג לאחר הניתוח והוא יעמוד לרשותן לאורך תהליך ההחלמה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה